Veelgestelde vragen

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over onze organisatie. Staat jouw vraag er niet bij, neem dan contact op met onze helpdesk.

Beschikbare veelgestelde vragen voor

Wanneer is de helpdesk telefonisch bereikbaar?

De helpdesk is elke werkdag (maandag t/m vrijdag) bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur. Met uitzonderingen van feestdagen (Nieuwjaar, Pasen, Koningsdag, Dodenherdenking, Bevrijdingsdag (lustrumjaar), Hemelvaart, Pinksteren, Kerstmis).

Kan ik een juridische vraag stellen via e-mail of social media?

Het beste is om telefonisch contact op te nemen met de helpdesk. De medewerker kan dan de situatie beter beoordelen en direct reactie geven. Uiteraard is e-mailcontact ook mogelijk. Wij adviseren via social media geen juridisch inhoudelijke vragen te stellen.

Hoe snel krijg ik een reactie op mijn e-mail?

Wij streven er naar om jou zo snel mogelijk te helpen. E-mails worden binnen één werkdag behandeld. E-mails die wij buiten openingstijden om, of in weekenden of feestdagen ontvangen, worden op de eerste volgende werkdag behandeld.

Kan de medewerker van de helpdesk mij direct adviseren?

In veel gevallen kan de helpdesk medewerker meteen een advies uitbrengen. Wij kunnen een passende oplossing voor een probleem aandragen, een stappenplan maken of een document toelichten. Het kan echter zo zijn dat er eerst meer informatie moet worden opgezocht, voordat een advies kan worden gegeven. In dat geval bellen wij jou terug.

Om jou goed te kunnen ondersteunen op juridisch gebied, vragen wij ook een aantal gegevens van jou. Wij zijn afhankelijk van de informatie die jij ons verstrekt om jou goed te kunnen adviseren. Wij vragen aan jou om ons tijdig te informeren als er bijvoorbeeld wijzigingen zijn in de bedrijfsomvang of samenstelling. Het beoordelen van jouw juridische situatie is pas goed mogelijk als er een compleet beeld bekend is.

Gaat de hulp van Recht Direct verder dan alleen telefonisch advies via de helpdesk?

Ja, wij starten met een juridische bedrijfsscan waarbij wij met jou aan tafel gaan zitten. Daarnaast bieden wij extra diensten aan, zoals diverse trainingen die gegeven worden door een ervaren advocaat van Goorts + Coppens advocaten | adviseurs. Meer informatie over de bedrijsscan, klik hier. Of wil je meer weten over de trainingen? Klik hier.

Ik wil graag een document laten controleren. Hoe pak ik dat aan?

Onze juristen kunnen jouw document controleren. Je kunt het bestand per e-mail sturen naar helpdesk@rechtdirect.nl of even telefonisch contact opnemen via 0493 - 326688. Deze dienst kan onder het abonnement vallen of onder de projecturen, dit zal vooraf met jou worden besproken. Het aanschaffen van een strippenkaart biedt voordeel op projecturen.

Wat houdt een strippenkaart in?

De diensten die buiten het abonnement vallen, kunnen via projecturen voor jou worden uitgevoerd. Er wordt een vast bedrag van € 125,- per uur gerekend als er losse uren worden geboekt. Het is ook mogelijk om een strippenkaart te nemen, een strippenkaart van 25 uur kost € 2875,00 (€ 115,00 per uur) en een strippenkaart van 50 uur kost € 5.500,00 (€ 110,00 per uur). Mochten er projecturen gerekend worden, dan worden die van je strippenkaart gehaald.

Hoe kan ik een strippenkaart aanvragen?

Een strippenkaart kan aangevraagd worden via info@rechtdirect.nl of je kunt contact opnemen met onze helpdesk.

Hoe lang is een strippenkaart geldig?

De geldigheid van de strippenkaart is 3 jaar, vanaf de factuurdatum van de strippenkaart. Na deze periode vervallen de nog niet gebruikte uren. Het is niet mogelijk om aanspraak te maken op een vergoeding van niet opgenomen uren. Wij zullen tijdig een signaal geven wanneer de uren dreigen te vervallen.

Wat valt onder eerstelijns advies?

Onder eerstelijns juridisch advies verstaan wij alle juridische vraagstukken waar in eerste instantie telefonisch en/ of per e-mail advies kan worden uitgebracht.

‘Hoe moet ik dat zelf doen?’ Als deze vraag door jou aan Recht Direct gesteld kan worden, dan valt het meestal onder de service van Recht Direct.

Indien mogelijk krijgt je direct antwoord op jouw vraag. Mocht het zo zijn dat de jurist jou niet direct kan adviseren, dan word je zo snel mogelijk terug gebeld. Ook als je een document zoekt dat niet op de website te vinden is kun je contact opnemen met de helpdesk. Vraag het ons!

‘Kun je dat voor me doen? Als deze vraag aan de orde is, dan kunnen wij jou bij Recht Direct helpen door ons in de stukken te verdiepen en jou op maat verder te helpen. Dit valt onder projecturen. Mocht het nodig zijn dat er een specialist wordt ingeschakelijk voor de zaak, zoals bijvoorbeeld een advocaat kunnen wij je doorverwijzen naar onze partner Goorts + Coppens advocaten | adviseurs of een van onze andere partners

Voor wie is een abonnement van Recht Direct bedoeld?

Onze producten zijn speciaal ontwikkeld voor ondernemers uit het MKB (zowel zzp’ers, kleine ondernemingen als middelgrote ondernemingen). Daarnaast is er ook speciaal voor de agrarische ondernemer Boer & Wet.

Wat houdt een lidmaatschap van Recht Direct in?

Voor een vast laag bedrag per jaar wordt er een uitgebreide bedrijfsscan uitgevoerd waarna je een plan van aanpak ontvangt om de aandachtspunten binnen jouw onderneming aan te pakken. Ook heb je als ondernemer toegang tot de standaarddocumenten op de inlogportal op www.rechtdirect.nl. Daarnaast kun je onbeperkt contact opnemen met de helpdesk van Recht Direct voor juridisch advies en ondersteuning én ontvang je een waardebon voor een gratis advocaatuur en korting op trainingen en het uurtarief van Goorts + Coppens advocaten | adviseurs bij een nieuwe zaak.

Wat is de duur van een lidmaatschap?

Een lidmaatschap wordt afgesloten voor onbepaalde tijd en duurt ten minste één jaar. Je wordt tijdig geïnformeerd over het aflopen van het abonnement, maar zonder opzegging van het abonnement, wordt het verlengd met één jaar.

Een mogelijkheid is om een lidmaatschap aan te schaffen voor de duur van drie jaar. Dit is tegen gereduceerd tarief. Na het derde jaar wordt het lidmaatschap telkens verlengd met 1 jaar, maar is wel maandelijks opzegbaar. Heb je interesse in een 3-jarig abonnement of wil je graag je lidmaatschap verlengen voor de duur van 3 jaar? Neem dan contact met ons op via 0493-326688.

 

Hoe kan ik mijn lidmaatschap van Recht Direct opzeggen?

Een lidmaatschap kan worden opgezegd door contact op te nemen met ons via 0493- 326688 of per e-mail naar info@rechtdirect.nl. Vermeld per e-mail ook de naam van jouw onderneming.

Waarom betaalt een grotere onderneming meer abonnementskosten per jaar, maar heeft het toegang tot dezelfde producten en diensten als een kleinere onderneming met een goedkoper abonnement?

Een grotere onderneming heeft doorgaans meer aandachtspunten dan een kleinere onderneming. Om wel de gewenste aandacht te geven, maar jou niet te veel te laten betalen is er onderscheid gemaakt tussen zzp, kleine, middelgrote  en grotere ondernemingen.

Kan ik mijn abonnement verhogen of verlagen?

Wij hanteren verschillende tarieven voor de abonnementen op basis van de omvang van de onderneming. Is het aantal werknemers veranderd waardoor het abonnement niet meer aansluit, dan kunnen wij het abonnement bij een verlenging aanpassen. Neem hiervoor contact op met Recht Direct via 0493- 326688.

Wat is het uurtarief van Recht Direct?

Voor de diensten die binnen het abonnement vallen hoef je geen extra kosten te betalen. Voor diensten die buiten het abonnement vallen en dus onder projecturen behoren (bijvoorbeeld eerstelijns diensten door een jurist), geldt een tarief van € 125,- per uur. Bij aanschaf van een strippenkaart krijg je korting op het uurtarief. Een strippenkaart van 25 uur kost € 2875,00 (€ 115,00 per uur) en een strippenkaart van 50 uur kost € 5.500,00 (€ 110,00 per uur).

Wanneer geldt het uurtarief van Recht Direct?

Om gebruik te maken van onze producten en diensten kan je een abonnement aanschaffen. Er zijn wel enkele diensten die buiten het abonnement vallen. Het gaat hierbij om juridische vraagstukken die niet direct door de jurist in eerstelijns advies kan worden beantwoord. Is het noodzakelijk voor de jurist om maatwerk voor jou uit te voeren, dan worden er projecturen gerekend. Voordeliger is om een strippenkaart aan te schaffen. De strippenkaarten zijn 3 jaar geldig.

Wil je weten wat er bij een abonnement is inbegrepen? Klik hier

Kan ik losse projecturen kopen zonder dat ik een abonnement heb?

Nee, projecturen zijn een aanvulling op het abonnement. Veel diensten zijn al in het abonnement inbegrepen, zoals de bedrijfsscan en onbeperkt toegang tot de helpdesk.  Als een vraag onder projecturen valt, dan zal de jurist dit met jou van tevoren bespreken.

Kan ik een klant van mij die een juridisch probleem heeft naar Recht Direct verwijzen?

Ja, neem dan contact op met onze helpdesk via helpdesk@rechtdirect.nl of 0493-326688.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Dit kan via de website wanneer je bent ingelogd bij 'Mijn Account' of door contact op te nemen met de helpdesk.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Als je jouw wachtwoord bent vergeten kan je hier een nieuw wachtwoord opvragen. Wij zullen jou zo snel mogelijk een nieuw wachtwoord per e-mail toesturen. Ook kan je altijd telefonisch- of mailcontact met ons opnemen via info@rechtdirect.nl of 0493-326688.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Wij doen onze uiterste best om de beste producten te leveren en een zo goed mogelijke service te bieden. Mocht er toch iets zijn wat niet naar wens is, dan horen wij het graag. De klacht kan per e-mail gestuurd worden naar info@rechtdirect.nl of neem contact op via het telefoonnummer 0493- 326688.

Hoe lang blijft een waardebon geldig?

Bij het afsluiten van een abonnement (categorie Extra of meer) ontvang je  een waardebon voor een uur gratis advocaat bij Goorts + Coppens advocaten | adviseurs.
De waardebon kan worden ingezet, door dit tijdig met de behandelend advocaat te bespreken. 

De geldigheid van de waardebon is 3 jaar, vanaf de aanvangsdatum van het abonnement, indien het abonnement verlengd wordt.
Wordt het abonnement opgezegd, dan komt ook de waardebon bij het aflopen van het abonnementsjaar te vervallen. 

Elk nieuw abonnementsjaar ontvang je een nieuwe waardebon voor een uur gratis advocaat bij Goorts + Coppens advocaten | adviseurs. 

"Dit is mijn eerste ervaring met Recht Direct en ik ben er uitermate tevreden over. Hele fijne samenwerking!"

I. van der Meeren, Stichting Netgraf Nederland