fbpx

Nieuws

Blog | Digitale formulieren: een uitkomst voor het opbouwen van een goed personeelsdossier

"Goed dat je meer wilt weten over dit onderwerp. Het kan zijn dat de informatie in dit artikel niet meer helemaal in orde is. Het artikel is namelijk meer dan een jaar oud. Uiteraard willen wij je graag verder helpen. Neem voor de meest actuele informatie over dit onderwerp contact met ons op!"

22-04-2015

Jolanda Wind, Manager Recht Direct
Binnen Goorts + Coppens en Recht Direct wordt al jaren gewerkt met digitale formulieren, bijvoorbeeld digitale functionerings- en beoordelingsformulieren en gespreksverslagen.

Digitale formulieren: een uitkomst voor het opbouwen van een goed personeelsdossier

Binnen Goorts + Coppens en Recht Direct wordt al jaren gewerkt met digitale formulieren, bijvoorbeeld digitale functionerings- en beoordelingsformulieren en gespreksverslagen. Mijn ervaring als manager is dat dat echt een uitkomst is! Via de iPad bereid ik een gesprek voor met een dergelijk digitaal formulier. Hele handige invoervelden en keuzelijsten helpen daarbij. Tijdens het gesprek noteer ik gemakkelijk wat er besproken wordt. Na het gesprek zetten de werknemer en ik direct de handtekening onder het verslag en wordt het formulier meteen gemaild naar personeelszaken en de werknemer. Hiermee is een personeelsdossier altijd actueel en wordt de informatie op een juiste juridische manier opgesteld en bewaard.
 

Goed opbouwen personeelsdossier steeds belangrijker bij ontslag
Het goed opbouwen van een personeelsdossier is altijd al belangrijk geweest, maar wordt nu nog belangrijker vanwege de nieuwe wet werk en zekerheid.

Op het moment dat je bijvoorbeeld naar een rechter stapt voor het ontslag van een werknemer is het een must om een goed dossier, met onder andere schriftelijke ondertekende documenten, te kunnen overleggen. Zonder een goed dossier wordt het door de invoer van de nieuwe ontslaggronden moeilijk om een werknemer te ontslaan. 

Om dit proces gemakkelijker te maken bieden wij ondersteuning door het maken van digitale formulieren specifiek voor jouw bedrijf.
 

Hoe gaat dit in zijn werk?
> Tijdens een gesprek wordt uitgelegd, aan de hand van enkele voorbeelden, wat de mogelijkheden zijn en wordt de inhoud van de
   (functionerings- of beoordelings-)gesprekken besproken, zodat naar voren komt wat belangrijk is voor jullie specifieke bedrijf.
> Wij sturen een vrijblijvende prijsopgave toe.
> Na een akkoord vragen wij de informatie op die nodig is om de formulieren op te maken. Bijvoorbeeld de originele versie van de gewenste formulieren,
  nadere informatie over het bedrijf, et cetera.
> De conceptformulieren worden aangeleverd zodat jullie deze kunnen testen. 
> Er volgt een correctieronde waarbij het definitieve formulier met jullie input wordt opgesteld en aangeleverd.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jolanda via jolanda@rechtdirect.nl / 0493-326688 of Lènemie via l.van.dinter@gca.nl / 0493-331496.

Voor mij is het werken met dergelijke digitale formulieren een uitkomst! Ook medewerkers ervaren het als erg prettig dat bijvoorbeeld tijdens een functioneringsgesprek, wat een tweerichtingsgesprek is, direct aanvullingen/aanpassingen in het formulier te maken zijn. En dat zij meteen zelf over het formulier kunnen beschikken.

Ik kan dit andere leidinggevenden dan ook van harte aanbevelen. Daarnaast ondersteunt het prima onze preventiegedachte… want voorkomen door het goed vastleggen van informatie is altijd beter dan juridisch genezen!
 

Jolanda Wind, Manager Recht Direct

 

Bij het samenstellen van dit artikel/deze nieuwsbrief is geen rekening gehouden met eventuele bijzondere van toepassing zijnde wetgeving en afspraken zoals opgenomen in de CAO en/of (arbeids)overeenkomst. Daarbij is rekening gehouden met de wetgeving die op het moment van het schrijven van de tekst geldend is. Het kan dus zijn dat, met de veranderende wetgeving, de inhoud later achterhaald is. Mocht je de informatie in de praktijk willen hanteren, neem dan van tevoren even contact op met een van de juristen van Recht-Direct zodat zij je goed kunnen informeren.

Delen via:

Nieuwsbrief

Ontvang de nieuwste updates direct in je mailbox.

Hoe wij jouw leven gemakkelijker maken? Nou zo dus:

Documenten

Onbeperkt toegang tot documenten

Headset

Rechtshulp take-away service

Uurtarief

Voordelig uurtarief

Gas op die lolly!

Een account aanmaken kost slechts 2 minuten!

Maar wat vinden klanten eigenlijk van ons?

8

- Partnertec B.V.

8

Zeer positief over de samenwerking! Het advies is niet altijd 1 op 1 over te nemen in de praktijk, omdat we geregeld meer risico durven te nemen. waardoor we hier soms wat tegenin gaan, maar het is natuurlijk wel erg…

- Exclusive Networks

Snelle reactie op vragen, duidelijke documenten

Veel gehad aan de klantportal met documenten. Met name rondom het gereed maken van veel HRM-zaken en AVG heb ik daar veel aan gehad. Bij vragen heb ik ook altijd snel een reactie gekregen. En de workshops die ik heb…

- Eline

Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×