fbpx

Nieuws

Blog | Ik bel u er vanmiddag even over terug

"Goed dat je meer wilt weten over dit onderwerp. Het kan zijn dat de informatie in dit artikel niet meer helemaal in orde is. Het artikel is namelijk meer dan een jaar oud. Uiteraard willen wij je graag verder helpen. Neem voor de meest actuele informatie over dit onderwerp contact met ons op!"

16-09-2014

   Marjolein Zoon, medewerkster marketing & sales
   Met het operationeel gaan van Recht Direct is ook de helpdesk ingericht.

Ik bel u er vanmiddag even over terug

Met het operationeel gaan van Recht Direct is ook de helpdesk ingericht. Het opzetten hiervan heeft veel stof tot nadenken met zich meegebracht. De handelingen die voor ons zo gewoon zijn geworden, ruim100 jaar na de uitvinding van Alexander Bell, lijken ineens niet meer zo vanzelfsprekend als je er dieper over na gaat denken.

Telefoneren is in de meeste gevallen hét belangrijkste contact van een onderneming met de klant. Waar je je gesprekspartner gewoon kan zien in een face-to-face gesprek en aan zijn lichaamshouding alleen al veel kan aflezen, is het tijdens een telefoongesprek eens zo belangrijk echt actief te luisteren. Leg zowel je concentratie op datgene  wat de klant zegt als hoe de klant het zegt! De klant die met een rustige en vriendelijke stem laat weten dat hij het vervelend vindt  dat zijn klacht nog niet is opgelost, treedt je anders tegemoet dan de klant met de dominante stem die laat weten dat hij “het helemaal spuugzat is dat zijn klacht nog niet is opgelost!”

Door het bewust toepassen van klantgericht taalgebruik en actief luisteren verloopt zakelijk telefoneren professioneel. De klant verwacht duidelijke antwoorden op zijn vragen en behoort deze ook te krijgen. Dit betekent dat je jouw klant niet moet voorzien van  niet- transparante  antwoorden die wij allemaal wel eens gebruiken zoals:  ‘’Ja, hij was hier net nog, maar waar hij nu is..?’’ of ‘’Ik bel u er vanmiddag over terug.’’. Dergelijke onduidelijke antwoorden of loze beloftes schaden het vertrouwen van de klant en zijn daarmee slecht voor het imago van een bedrijf.  Natuurlijk kan het altijd voorkomen dat er eens iets bij in schiet, maar communiceer dit dan eerlijk en duidelijk met de klant zodat zij het vertrouwen in jouw onderneming niet kwijt raken.

Kijk dus uit met uitspraken als;  “Ik hang u even op”. In deze moderne tijd krijgt de uitspraak ineens een hele andere betekenis en dat is voor het behoud van je klant niet al te best.

   Marjolein Zoon
   medewerkster marketing & sales

Bij het samenstellen van dit artikel/deze nieuwsbrief is geen rekening gehouden met eventuele bijzondere van toepassing zijnde wetgeving en afspraken zoals opgenomen in de CAO en/of (arbeids)overeenkomst. Daarbij is rekening gehouden met de wetgeving die op het moment van het schrijven van de tekst geldend is. Het kan dus zijn dat, met de veranderende wetgeving, de inhoud later achterhaald is. Mocht je de informatie in de praktijk willen hanteren, neem dan van tevoren even contact op met een van de juristen van Recht-Direct zodat zij je goed kunnen informeren.

Delen via:

Nieuwsbrief

Ontvang de nieuwste updates direct in je mailbox.

Hoe wij jouw leven gemakkelijker maken? Nou zo dus:

Documenten

Slimme tools en documenten

Headset

Persoonlijk advies

Uurtarief

Voordelig tarief

Gas op die lolly!

Een account aanmaken kost slechts 2 minuten!

Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×